چشمی FOX2

نویسنده: سعيد حسن پور
سه شنبه, 16 اردیبهشت 1399 ساعت:10:45:44 - تعداد بازدید: 3645

چشمی FOX2

چشم بی سیم جهت ارتباط وایرلس با دستگاه مرکزی به کار میرود. این سنسور برای محیط هایی که امکان سیم کشی از سنسور تا دستگاه نیست و همنین طول مسیر کابل کشی زیاد است بکار میرود.
کدینگ چشم دزدگیر
کدینگ این چشم ۶۴ بیتی است و همانند یک ریموت کنترل به حافظه دستگاه کد دهی میشود. بهمراه خود یک عدد باتری ۹ ولتی کتابی دارد که در صورت ضعف باطری از حد نرمال یک دوره فرمان آلارم صادر میکند.

زاویه و برد چشمی دزدگیر بیسیم

سطح پوشش دهی این نوع چشم بیسیم مادون قرمز ۱۲ متر بازاویه ای حدود ۱۱۰ درجه است که بطور استاندارد در ارتفاع ۲ الی ۲٫۵ متر قابل استفاده است. برد بی سیم مفید آن در محیط باز ۱۵۰ متر و در فضای های بسته باتوجه به تعداد موانع و شدت میدانهای الکترومغناطیسی یا سیگنالهای رادیویی بتدریج کاهش می یابد. فرکانس کاری آن طی دستور سازمان ارتباطات و مقررات رادیویی ۳۱۵ مگا هرتز است که هیچگونه تداخلی بافرکانسهای هم رنج ندارد. دارای سیستم Anti EMI (مقاومت در برابر امواج الکترومغناطیسی) بوده و آنتن بیرونی آن جهت افزایش برد سنسور بکار میرود. باتوجه نیاز کاربر و تعداد چشمی ها قابلیت آدرس دهی در این نوع چشم بطور مستقیم وجود دارد تا در صورت هشدار بتوان منطقه تحریک شده را یافت.

مصرف باتری چشم بیسیم

عمر مفید مصرف باتری از چهار ماه تا یکسال می باشد و از دیگر امکانات این محصول تنظیم میزان مصرف باتری است که در صورت صلاحدید تا حداقل مصرف کاهش می یابد. دمای مطلوب کاری بین ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر تا ۵۰ درجه بالای صفر است و جریان کاری آن ۱۵ میلی آمپر میباشد.
 

مراحل کد دهی چشمی بیسیم

فیوز AUX را جدا کنید چشمی را با حرکت دست تحریک کنید و به محض تحریک دکمه LRN روی برد اصلی دزدگیر را یک لحظه بفشارید دستگاه با زدن یه تک بوق کد شدن چشمی را به ما اطلاع میدهد. نکته: بعد از پایان مراحل ست کردن چشمی بیسیم برای جلوگیری از اتلاف وقت و از بین بردن درصد اشتباه، چشمی را مجددا تحریک کنید و با چک کردن چراغ روی پانل دزدگیر از صحت عملیات مطمئن شده و سپس اقدام به نصب چشم روی دیوار یا سقف کنید. پس از اتمام مراحل بالا فیوز AUX را با رعایت احتیاط روی برد دزدگیر جا بزنید. کد دهی چشمی بیسیم ما به اتمام رسید و چشمی بر روی زون ۲ ست شد. حالا میتوانید برای افزایش برد چشمی، آنتن را تا انتها بیرون بکشید.

انتخاب زون چشمی بیسیم و تنظیم تایم تحریک

میتوانیم کد دهی چشمی بیسیم را رو روی هر دو زون ۲ و ۳ انجام دهیم . به طور پیشفرض روی زون ۲  ست میشود. برای ست کردن چشمی با زون ۳، پین جامپر تغییر زون را ( پین های سیاه رنگ کوچک دو خانه) از حالت A1 به حالت A0 تغییر حالت میدهیم. پس هر کدام از چشمی ها که جمپر A0 آنها پل شده باشد روی زون ۳ کد دهی میشوند.

نشانگر ضعیف بودن باتری چشمی بیسیم

از نشانه های ضعف باطری چشم بی سیم کم نور روشن شدن چراغ LED روی چشم میباشد. کارخانه سازنده محدودیت ست کردن چشم بی سیم را تعداد ۸ عدد قرار داده است. نکته: تعداد چشمی های بی سیم در نصب چشم های با سیم هیچگونه محدودیتی را ایجاد نمیکند. تنظیمات تایم تحریک پس از کد دهی چشمی بیسیم در پایین چشم جامپر تنظیم زمان با مشخصه Time – ۵min … ۵sec به چشم میخورد که با تغییر آن از حالت ۵ ثانیه به ۵ دقیقه بعد از کد دهی چشمی بیسیم به دستگاه دزدگیر) با هر تحریک، تا زمان ۵ دقیقه چشم بی سیم ما تحریک نمیشود که این قابلیت برای افزایش طول عمر باتری ۹ ولت مفید میباشد. نکات مهم: در حالت پیشفرض کارخانه این پین روی ۵sec قرار دارد که با هر بار تحرک در محیط، چشم تحریک میشود. از نشانه های ضعف باطری چشم بی سیم کم نور روشن شدن چراغ LED روی چشم میباشد. کارخانه سازنده محدودیت ست کردن چشم بی سیم را تعداد ۸ عدد قرار داده است. نکته: تعداد چشمی های بی سیم در نصب چشم های با سیم هیچگونه محدودیتی را ایجاد نمیکند.

چند نکته مهم در مورد نصب چشمی بی سیم

چشمی بیسیم را در کنج و زاویه 90 درجه نصب کنید
ست کردن چشمی بیسیم را تک به تک انجام دهید
رعایت فاصله مناسب با دیگر ادوات بیسیم رعایت شود
حتما از بهترین نوع باتری برای تغذیه چشمی استفاده کنید
عدم استفاده از چشمی بیسیم در محیط های بانکی
چک کردن دوره ای با ذکر تاریخ تعویض باتری
چشمی بیسیم را در مقابل نور خورشید نصب نکنید
چشمی در کنار ادوات گرمایشی نصب نشود
تنظیمات کاهش مصرف باتری انجام شود
در صورت استفاده از چند سنسور حتما تفکیک زون صورت گیرد

نظرات

شرح کوتاه

چشم بی سیم جهت ارتباط وایرلس با دستگاه مرکزی به کار میرود. این سنسور برای محیط هایی که امکان سیم کشی از سنسور تا دستگاه نیست و همنین طول مسیر کابل کشی زیاد است بکار میرود.

فایل ها

پر بازدیدترین ها

۸ روش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر
۸ روش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

بدسکتور بر روی هارد دیسک به تعریف ساده یک دسته کوچکی از فضای ذخیره سازی هارد ( سکتور ) است ...

آشنایی با انواع دکل های مهاری (G35 و G45)
آشنایی با انواع دکل های مهاری (G35 و G45)

دکل مهاری به دکل هایی گفته می شود که به وسیله سیم مهار (بوکسل) به زمین یا تکیه گاه دیگری م ...

کاربرد رنگ های هارد وسترن WD
کاربرد رنگ های هارد وسترن WD

از آنجایی که کمپانی وسترن که یک برند نام آور در میان هاردهای موجود در بازار می باشد و برای ...

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه
سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

در نمایشگاه الکامپ امسال چندین شرکت محصولات شبکه ایرانی و ساخت داخل کشور را معرفی و به نما ...

آشنایی با شبکه های GPON و EPON
آشنایی با شبکه های GPON و EPON

ایپان (EPON) و جیپان (GPON) نسخه های محبوب شبکه های نوری پسیو یا همان PON ها می باشند. این ...

Web Analytics